Salı, Temmuz 6

sen de gelme hüzün kovan kuşu..


Hüzünlü kalbi severmiş Allah.
Tevrat'ta; "Allah bir kulunu sevince kalbine bir nâiha (ölüye ağlayan kadın) kor, Allah bir kuluna buğz edince kalbine çalgı kor» (o kişi neşeli olur) " yazar.. "Hüzün; kalbi sıkarak gaflet vadilerine dalmasına ve dağılmasına engel olur" yazar Kuran'da..
Hüzünlüyüm, Allah'ın sevdiği kuluyum.. O halde dokunmayın iç çekilmelerime.

Aklımı o kadar meşgul ediyorki bu sesler, gaflet delalet arasında volta atıp duruyorum. İçimin kadınlarına uslu durmayı öğretemedim. Bu hareketsizlik, hepsinin isyan bayrağı kuşanmasına neden oldu. "Yüz yıldır susuyorsun, yüz yıldır kaskatı duruyorsun, yüz yıldır bizi içinde çürütüyorsun, uyan! yüz yıllık uykundan.." sloganlarıyla arşınlıyorlar ruhumu. Dizilmişler sıraya, çatlak hatunum megafonu almış önü çekiyor, feylosof pankartı taşıyor, lezzet hatun elinde çiki çikilerle ritim tutuyor, hijyen hatun zılgıt çekiyor, iş hatunum korteji yönetiyor. Gözlerim dervişe hatunumu aradı.. en arkada o vardı, oymalı devrek bastonuna dayanarak yürüyordu, güneşten ve rüzgardan korunmak için ateş tülünü alnından beline kadar uzatmıştı. Dervişe hatunuma bile peydah olmuşsa ruhumun isyanı.. ve Herakleitos'tan bu yana değişmeyen tek şey değişimse..

Kabul ettim. Başka türlü uyuyamayacağım sanırım. İç seslerimin yüksekliğinden uykularımdan oluyorum.
Kabul ettim.. Devam edeceğim, hüznümü sıkıp sıkıştırıp, kendime hatırlatacağım bir daha kanamamayı. Aynı nehirde ikinci kez yıkanmaya çalışmayacağım. Amerika'yı yeniden keşfetmeyeceğim..

Biraz yalnız bırakın beni. Biraz sessiz..
Terkedilmiş cam kırıkları gibi kalmak istiyorum, taştan oyma heykeller gibi dingin..
Biraz uykuya bırakın beni. Uykuya öleyim.
Sonra anka gibi yeniden doğacağım küllerimden..Söz!..

9 yorum:

  1. sana sıkıca sarılması lazım birinin. yaşamak çoğunlukla yorucu ve içinden çıkılması güç. o yüzden yorma kendini boşuna. zaten yorulacaksın. dinlen. ağaçları ve yaprakları izle. dalgaları ve kuşları izle. sakın başka bir şey düşünme izlerken. hayatın nasıl aktığına bak. sen hiçbir şey yapmasan da akıyor. sensiz de bir anlamı var. senin de onsuz bir anlamın var. sen, seninle de huzurlu olabilirsin.

    YanıtlaSil
  2. bir de önerdiğin grupları dinleyim zira ne varsa eskilerde varmış ;)

    YanıtlaSil
  3. Hüzün kovan kuşu gelmiş, gecenin yanağına konuvermiş:)) taştan oyma heykeller gibi dingin kalmak istiyorum bende... işte tam olarak bu cümledeki gibi olmak istiyorum...

    YanıtlaSil
  4. biraz deniz, biraz uyku.. bütün isteğim buydu :))

    YanıtlaSil
  5. yarın gece gidiyorum, bol bol uyumayı planlıyorum deniz kenarında.. yazın geldiğini anlarım belki. zira istanbuldaki hava koşullarından hiçbirşey anlamadım ben.

    YanıtlaSil
  6. sen HİÇ ol. Menzilin yokluk olsun. İnsanın çömlekten farkı olmamalı. Nasıl ki çömleği tutan dışındaki biçim değil, içindeki boşluk ise, insanı ayakta tutan da benlik zannı değil, hiçlik bilincidir....
    sewgiler önerim.
    aze.

    YanıtlaSil
  7. hiiiişt dağılın bakim ordan rahat bırakın aklını demek geldi içimden
    huzurlu uykular : )

    YanıtlaSil
  8. ya bi el atsanız kovalasanız cidden yaa :D

    YanıtlaSil

üşenme, erteleme, vazgeçme, yorumla..